oferta - ustawianie reklamy - BOTmania.pl

BOTmania.pl
Przejdź do treści


Reklama na facebooku

Jeśli znane Ci są takie pojęcia jak:

• cel marketingowy
• grupy niestandardowe
• grupy podobnych odbiorców
• grupy lookalike
• typ połączenia
• piksel facebooka
umiesz z odczytać dane o:
• cenie reklamy w przedziałach godzinowych,
• skuteczności poszczególnych dniach/ godzinach
• demografii klientów
• i innych
znaczy, że nie musisz tego czytać, i sam doskonale ustawisz reklamę nie „przepalając” swoich pieniędzy.

Jeśli nie – niestety musisz czytać dalej.

Facebook ma niesamowite informacje o Tobie, o mnie, o naszych klientach. Wie o nas więcej aniżeli nasz współmałżonek, przyjaciel, wróg. Zwłaszcza, że to jest wiedza podprogowa wynikająca z tego co robimy, a nie myślimy, czy myślimy, że robimy. Po prostu korzystając z fb niezbyt się kontrolujemy. Like’ujemy, wchodzimy, przeglądamy. Odznaczając zgody na korzystanie z tego portalu sami nawet dokładnie nie wiemy co akceptujemy. W zamian jesteśmy permanentnie inwigilowani – choć to za słabe określenie.

Może znów mały słowotok. Taki przykład. Pan z miasta W jedzie samochodem do kolegi w mieście Z. Rozmawiają o tym przez telefon i umawiają się na pizzę. Po zakończonej rozmowie Panu z miasta W zaczynają się wyświetlać reklamy pizzerni w mieście Z. Horror? Nie, to prawda. Śmiało mogę rzec, że to nie jakiś fejk.

Jak wspomniałem, facebook posiada niesamowite dane o wszystkich swoich uzytkownikach. No i potrafi ich wyselekcionować. A naszym zadaniem jest odpowiednio dobrać parametry "grupy docelowej", aby nie reklamować naszych produktów temu, kto z definicji nie jest tym produktem zainteresowany. Reklama kosztuje. Facebook to nie ulotki, które wkładamy wszędzie, licząc na efekt ilości a nie jakości.

No, ale do rzeczy. Umieszczając post na FB wystarczy kliknąć występujący pod każdym z nich przycisk reklamuj i zrobić cos tam, coś tam.

Ale jest to rozwiązanie Facebooka, będące jego kopalnią pieniędzy, dla niezbyt zaawansowanych użytkowników. Wykonujemy wtedy działanie niezbyt „skuteczne marketingowo”. Facebook oczywiście wyświetli reklamy (tylko niezbyt wiadomo komu), a naiwny użytkownik ma poczucie, że zrobił wszystko co powinien. A, że reklama nieskuteczna. Wina ...  :-)

Profesjonalne działanie zmusza nas do używania ADS menagera.

Także bez ustawienia grupy docelowej, grupy lookalike, wyboru miejsca prezentacji reklamy, wyboru celu marketingowego, współpracy z pikslem Facebooka i wielu wielu innych detali po prostu „przepalasz” swoje pieniądze.

I pamiętaj - generalnie Twoim założeniem nie są like’i, bo jak mawia klasyk „like’mi zusu nie zapłacisz”. Liczy się tylko twarda konwersja.

A my właśnie tym się zajmujemy.



Wróć do spisu treści